+++ Oslavte s námi 15 let TOPREGAL - v dubnu: 15% dodatečná sleva - možnost až 58% úspory! +++

Všechny výrobky
13.03.2023

Kompletní servis: Od objednávky po dodání

Jak mohou společnosti obejít úzká místa v zásobování při přestavbě skladu?

Velkoobchodní společnosti se zaměřením na internet a ty, které mají spediční položky, jsou přirozeně vystaveny změnám. Nové produkty, doplnění portfolia a větší objemové obraty v důsledku růstu nebo expanze často vyžadují úpravy velikosti, uspořádání a struktury skladu. "Ředitelé se vždy obávají o načasování a případné prostoje vlastního provozu při takové přestavbě," ví Jürgen Effner, jednatel společnosti TOPREGAL GmbH, a vysvětluje: "K tomu obvykle dochází, když je plánování skladu chybné nebo když úzká místa v dodávkách doslova zpomalují plynulé přechody mezi demontáží, přestavbou a novou výstavbou."

Problém (re)routingu

Je dodán nový vysokoregálový sklad, který nelze instalovat, protože jeho výška způsobuje kolizi s ventilačními trubkami umístěnými na plánovaném místě. Může se to zdát těžko uvěřitelné, ale společnost Effner má příslušné zkušenosti: "Při plánování skladovacích a logistických prostor se vždy najdou úskalí, která se přehlížejí. Například když plánování probíhá pouze na papíře a skutečné podmínky na místě nejsou z tohoto důvodu známy." V takových případech se přestavba zadrhne. Buď musí dojít k přepracování, nebo se musí celé systémy poslat zpět. "Zejména v případě, kdy jsou dodací cesty realizovány externími dopravci, může docházet k problémům a zpožděním, protože tyto flotily mají pevně stanovené plány a v oboru je nedostatek řidičů," ví Effner. Z tohoto důvodu se často nepředvídané události, vrácení nebo dodatečné dodávky nedají v zájmu zákazníka vyřídit v krátkém čase. "Pokud chybí nějaká součástka, ale zákazník musí na své zboží čekat několik dní nebo dokonce týdnů kvůli překážkám v dodávkách nebo nedostatku dodávkových vozidel, v nejhorším případě se toto zpoždění přenese i do vlastních projektů zákazníka. Výsledkem mohou být problémy s image, zrušení objednávky nebo ekonomické ztráty."

Vše z jednoho zdroje - pružná reakce v krátkém čase

Pokud jde o plánování a přestavbu skladů, ti, kteří se spoléhají na dodavatele, kteří mají vlastní vozový park, si poskytují větší jistotu z hlediska časového i procesního. Společnost TOPREGAL si toto krédo vzala k srdci a vybudovala vlastní vozový park. Odborník na skladování s pobočkami v Bádensku-Württembersku, Severním Porýní-Vestfálsku a Meklenbursku-Předním Pomořansku, který začal před třemi lety s prvním vlastním nákladním vozidlem, má nyní devět 40tunových nákladních vozidel značek MAN, Scania a Volvo. "Rozšíření našeho vlastního logistického vozového parku znamená, že můžeme dodržet náš slib doručení do jednoho až tří dnů po celém Německu. A to i v případě, že jinde dochází k nedostatku zboží, úzkým místům nebo čekacím dobám z důvodu nedostatku řidičů." Tým vlastní flotily dodává skladové komponenty samotným zákazníkům, a proto může v případě dotazů poradit a pomoci přímo na místě - což je bonus, který nemohou pokrýt externí spediční firmy nebo řidiči. Koordinace a komunikace probíhá příměji a mnohem pružněji, což představuje přidanou hodnotu nejen pro zákazníky, ale i pro zaměstnance. "Díky velikosti našeho týmu se mohou řidiči mezi sebou koordinovat velmi individuálně. Tímto způsobem umožňují dodávky i v době, kdy by byla pro zákazníky obzvláště praktická přestavba skladu, například v době firemních dovolených nebo na přelomu roku, aniž by tím utrpěl jejich soukromý život," poznamenává Effner. A protože nákladní automobil je pro příslušného řidiče kvůli dlouhým cestám jako domov na šesti kolech, mohou si řidiči vozového parku ve firmě sami nakonfigurovat svůj pracovní vůz podle svých představ.

Optimálně přizpůsobené

Ale i když jsou dodávky prováděny včas, procesy nakládky a vykládky na místě mohou být někdy problematické. Pokud na staveništi chybí potřebná logistika nebo technika nebo postupy při vykládce nejsou rutinní, může to ubírat čas, komplikovat procesy a zvyšovat rizika ohrožení. Kromě těžkých regálů má společnost TOPREGAL ve svém sortimentu také širokou škálu vysokozdvižných vozíků, zdvihacích vozíků a také zvedacích plošin. Pro dodávku tohoto vybavení se používá speciální přívěs s nízkým nakladačem. V případě potřeby nebo na přání zákazníka se tato odbornost využívá také pro rozvoz do skladu. Potřebná zdvihací zařízení nebo vysokozdvižné vozíky pak jednoduše převezmou přímo řidiči společnosti TOPREGAL, čímž se usnadní proces vykládky - nemluvě o časové optimalizaci a zvýšení bezpečnosti, protože zde pracují zkušení odborníci na logistiku. "Přestavba skladu může v podstatě využít velký potenciál a zefektivnit a zpříjemnit provozní procesy. Proto se čas od času vyplatí modernizovat," říká Effner. A každý, kdo se zde hned na začátku poradí s odborníkem, se předem vyhne možným úskalím nebo problémům s dodávkami.